تاریخ : شنبه 12 اسفند 1402
کد 33
کتابخانه دیجیتال دانشکده علوم پزشکی مراغه از معرفی ۷ ابزار هوش مصنوعی گوگل رایگان و نحوه کار با آنها خبر داد:

google bard:
از رقبای سرسخت ChatGPT میتوان به گوگل bard اشاره کرد. گوگل bard یک چت بات و هوش مصنوعی رایگان گوگل است که از 40 زبان پشتیبانی می‌کند.هوش مصنوعی گوگل این امکان را به فارسی زبانان میدهد تا به راحتی بتوانند با زبان فارسی با گوگل bard به مکالمه بپردازند. از دیگر امکانات این هوش مصنوعی میتوان به تجزیه و تحلیل سریع داده‌ها، پاسخ به سوالات، تولید فرمت‌های متنی مختلف و ایجاد فرمول، محاسبات و توابع در گوگل Sheets اشاره نمود.
Googlr gemini:
از جمله مدل‌های چند حالته هوش مصنوعی است که در انجام وظایف انسانی همچون تولید کد، حل مسائل ریاضی، درک زبان، استدلال‌های عقلانی عملکرد بهتری را از خود نشان میدهند.نحوه عملکرد هوش مصنوعی گوگل Gemini به این صورت است که در ابتدا آموزش را با حجم بسیار بالایی از داده‌ فرا میگیرد.  پس از پشت سر گذاشت فرآیند Training ،این هوش مصنوعی با بهره مندی از روش‌های مختلف شبکه‌های عصبی، قادر است تا به سوالات کاربران پاسخ دهد، محتوا را درک کند و پس از تولید محتوا خروجی آن را در اختیار کاربر قرار دهد.
Dialogflow:
بهترین پلتفرم و ابزاری که توسط گوگل برای پیاده سازی و توسعه چت ربات های هوشمند به علاقه مندان این حوزه و توسعه دهندگان ارائه شده، Dialogflow است. این ابزار از قابلیت های تشخیص و پردازش زبان طبیعی برخوردار می باشد. به طوری که برای پلتفرم هایی همچون تلفن همراه، اسمارت واچ، وب و غیره کاربرد دارد. تشخیص و پردازش صوتی، پشتیبانی از چندزبانگی، ایجاد قوانین و قواعد محاوره‌ای، پیگیری وضعیت چت از دیگر ویژگی های Dialogflow به شمار می ‌آید.
Google palm:
. Pathways Language Model که به اختصار PaLM نامیده میشود به دلیل قابلیت‌های منحصر به فردی که دارد توانسته در زمینه‌هایی همچون کدنویسی، محاسبات ریاضی و استدلال منطقی در مقایسه با نیرو انسانی عملکرد بهتری با سرعت بیشتر داشته باشد. گفتنی است این هوش مصنوعی تاکنون بر روی 25 محصول داخلی گوگل استفاده شده و بدون نیاز به اینترنت نیز کار میکند.
Tensorflow:
در میان ابزارهای هوش مصنوعی رایگان گوگل، TensorFlow ابزاری است که در دنیای یادگیری عمیق و ساخت مدل های هوش مصنوعی توانسته با انجام تحقیقات پیشرفته و توسعه برنامه های هوش مصنوعی لقب قدرتمندترین ابزار متن باز گوگل را از آن خود کند. از سوی دیگر با ابزارها و کتابخانه های TensorFlow می توان مدل های یادگیری ماشین را به صورت حرفه ای و دقیق خلق و تنظیم نمود.
 
Gmail(help me write)
با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر هوش مصنوعی، گوگل با ارائه ابزاری تحت عنوان Help me write این امکان را به Gmail میدهد تا برای کاربران خود ایمیل بنویسد.
 
Google data set search:
از مهمترین اهداف گوگل میتوان بر سازماندهی هر چه بهتر داده‌های موجود در سایت‌های مختلف اشاره نمود. با ورود هوش مصنوعی و پیشرفت آن ، گوگل نیز ابزارهای پیشرفته‌ای را طراحی و ارائه میدهد. Google Dataset Search نمونه ای از ابزارهای هوش مصنوعی است که در کنار Google Scholar برای مطالعات و گزارشات آکادمیک به پژوهشگران و محققان کمک میکند تا به صورت کاملا رایگان بتوانند به داده‌های آنلاین که برای استفاده در دسترس هستند به راحتی دست پیدا کنند.
برای بهره مندی از این ابزار هوش مصنوعی گوگل کافی است موضوع مد نظر خود را وارد نموده و بر روی دکمه جستجو کلیک نمایید. گفتنی است میتوانید جستجوی خود را مطابق با آخرین به روز رسانی مجموعه داده‌ها، فرمت داده‌ها، فرمت دانلود آنها،رایگان هستند یا خیر و غیره سفارشی کنید.